VILLKOR

Produkterna på www.gepetto.fi säljs av Gepetto Oy med affärs-ID 1704391-2. Vi säljer produkter till privatpersoner och företag över 18 år. Vi reserverar rätt pris och frakt. Vi förbehåller oss rätten att inte sälja till en kund som har återkommande avkastning.

Hur man beställer

Produkter beställs via kundvagnen. Fyll i alla dina uppgifter noggrant. Observera att du måste fylla i alla avsnitt och se till att acceptera leveransvillkoren för att komma vidare. När du har angett informationen kommer systemet att leda dig att betala för din beställning. Information om leveransens slutförande / avgång kommer att skickas till kunden via e-post när beställningen har levererats till Posten för leverans. Det är kundens ansvar att se till att informationen i beställningen är korrekt och att beställningen kan levereras med framgång. Produkter som beställs per brev levereras direkt till kundens brevlåda / låda, paket i form av Posti Express (Finland).

Alla beställningar kommer att bekräftas via e-post som anger priset på beställningen, fraktkostnaderna och de beställda produkterna. För att få en beställningsbekräftelse måste du ange e-postadressen för beställningen i samband med. Om du inte har ett bankkonto kan du också göra en beställning via e-post (gepetto@gepetto.fi). Skicka oss följande information: namn, adress, telefonnummer, e-postadress och information om de produkter som ska beställas. Vi gör en beställning för dig manuellt och skickar en faktura till din e-post.

Din beställning skickas efter att betalningen har betalats till vårt konto. Vi skickar inte order kontant vid leverans. Leveranstid Din beställning lämnar vårt lager inom 1-3 arbetsdagar, och vi kommer att rapportera undantag till den e-postadress som kunden tillhandahåller i vår beställningsinformation på vår webbplats. Om din produkt har bråttom, meddela oss när du beställer. Om du har bråttom, ring Anu +358 (0) 503765848. Om produkten inte finns i lager av någon anledning, bör lagret vara slut. Men om produkten har gått ut innan informationen uppdateras i onlinebutiken, har kunden rätt att byta ut produktprodukten, få tillbaka dina pengar eller vänta på produkten.

Fraktmetod och frakt

Fraktkostnader inkluderar frakt och förpackning. Vi försöker återvinna förpackningsmaterial där det är möjligt och spara miljön. Både brev och paket kommer att levereras till den leveransadress du angav. Du kan välja leveransadress i kundvagnen. Beställningar till en annan adress utan extra kostnad: Vi kan leverera din beställning som en överraskning, gåva … till en annan adress. När du gör en beställning i kommentarrutan kan du ange mottagarens kontaktinformation i kundvagnen eller välja leverans till en annan adress och fylla i mottagarens information. Vi skickar presentorder utan prisinformation.

Bytes- och returvillkor

Kunden har en 14-dagars ersättnings- och returpolicy enligt den finska konsumentskyddslagen. Specialanpassade produkter gjorda på kundens begäran omfattas inte av ångerrätten. Returrättet gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Produkter som beställs per brev kommer att returneras per brev och de faktiska kostnaderna återbetalas i sin helhet till kunden. Innan du återvänder, vänligen kontakta info@gepetto.fi. Om du bara vill returnera en del av produkten, återbetalar vi inte fraktkostnaderna. Vi kommer inte att få återbetalningar mer än 14 dagar efter returmeddelandet. När återbetalningen har godkänts, kommer pengarna att returneras direkt till ditt konto efter att återbetalningen har mottagits och behandlats. Vi kräver inte kontanter vid leveransbidrag. Returer är gratis när de meddelas via e-post till info@gepetto.fi eller per telefon. Ange ditt beställningsnummer och kontaktinformation i din e-post. Om paketet returneras till oss utan att samlas in, debiterar vi den vanliga fraktavgiften för frakt igen. Vid retur utan föregående meddelande debiterar vi dig en återbetalning på € 10,00. Denna avgift täcker de faktiska kostnaderna för returen och den faktiska arbetstiden för paketägaren. Om du inte har fått någon information om leveransen av beställningen från posten, gör ett klagomål där. Om din information har varit korrekt med beställningen, är Posti skyldigt att skicka in beställningen utan kostnad. Det är kundens ansvar att tillhandahålla korrekt information vid beställning. I händelse av fel eller utelämnanden i informationen och leveransen inte kunde göras som ett resultat debiterar vi de normala fraktkostnaderna för leveransen.

OBS! Fri returpolicy gäller för beställningar som görs i Finland. När vi återvänder från utlandet debiterar vi de faktiska returkostnaderna, som varierar från land till land. Om du vill returnera ett paket från utlandet, vänligen kontakta oss för instruktioner. Företag är inte berättigade till återbetalning. Vi kommer att behandla återbetalningar inom en vecka efter det att vi har återbetalats.

Problem med transport och defekta produkter

Om produkten går förlorad under transport, skadad eller fel produkt har levererats till kunden måste kunden omedelbart rapportera felet till info@gepetto.fi. Inom konsumentvaror är klagomålet 6 månader. Reklamationsrätten gäller uppenbara tillverkningsfel. Inget slitage eller skador på grund av användning kommer att kompenseras. Om du har några frågor om din produkt, vänligen kontakta oss. Meddelande om defekt leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar efter mottagandet. Om paketet är skadat i posten måste produkten också omedelbart klagas till posten.

ÖVRIGT: Produktpriserna inkluderar moms 24% inom EU. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan kunden gör en beställning måste kunden läsa tillämpliga leveransvillkor

Tvister mellan kund och onlinebutik

Om tvisten mellan onlinebutiken och konsumenten inte kan lösas genom förhandling mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi). Innan frågan lämnas in till konsumenttviststyrelsen måste konsumenten kontaktakonsumentkontorets rådgivningstjänster (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Om betalningsmetoder

Kassa är en säker betalningsmetod för dig. Vi är ett betalningsinstitut som är licensierat av Finansinspektionen. Tjänsten underhålls av Checkout Finland Oy (Business ID 2196606-6) och Checkout Finland Oy är en del av OP Financial Group. Betalningsförmedlaren i Checkout vidarebefordrar din betalning till säljaren. Om ditt kontoutdrag eller kreditkorträkning visas på Checkout Finland Oy, vi har vidarebefordrat din betalning. E-handel fungerar som marknadsförare för produkter och tjänster och som leverantör av produkter till en kund. E-handel tar hand om lagliga skyldigheter relaterade till handeln samt andra självbestämda skyldigheter. Om du vill göra anspråk på eller returnera en produkt, bör du kontakta onlinebutiken där produkten beställs. Bankbetalningar Du har tillgång till betalningsknappar i alla finska banker. Du kan betala med betalningsknapparna Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Min sparbank, kooperativa banken, POP-banken, sparbanken, S bank och Ålandsbanken. Checkout Finland Oy visas som betalningsmottagare i ditt kontoutdrag, vi vidarebefordrar din betalning till onlinehandlaren. Onlinebutiken leder dig direkt till din bank för att göra betalningen säkert. Kreditkortbetalningar Du kan betala online med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard och American Express. E-handelstjänsterna inkluderar Verified by Visa, MasterCard SecureCode och American Express SafeKey. Kassan visas på kortet som betalningsmottagare och vidarebefordrar betalningskortet som betalats av kunden direkt till säljaren. Kortbetalningar görs med ett säkert betalningsformulär och betalningskortsinformationen lagras inte i e-handelssystemen.